Presentació La Tàrraco dels primers cristians (2ª edició)

El Museu Bíblic Tarraconense, juntament amb l’Associació Cultural Sant Fructuós tenen el goig d’anunciar-vos la presentació de la segona edició (revisada i ampliada) del llibre La Tàrraco dels primers cristians/La Tarraco de los primeros cristianos/ The Tarraco of the Early christians (2018). Aquest llibre és una iniciativa impulsada per l’Associació Cultural Sant Fructuós per donar a conèixer el patrimoni paleocristià del nostre territori i els orígens històrics de l’Església de Tarragona. Fou editat l’any 2014 en trilingüe (català, castellà i anglès) i actualment es troba exhaurit. S’ha preparat una nova edició revisada i ampliada que posa al dia els coneixements que tenim sobre la Tàrraco cristiana dels primers segles.

Gràcies a l’acció altruista de molts col·laboradors l’Associació pot oferir aquest material amb l’objectiu de dotar de relat el nostre patrimoni paleocristià de Tàrraco. Els guanys del llibre reverteixen en una nova edició i el seu pdf es penja a les xarxes per tal que tothom ho pugui consultar gratuïtament. És doncs una tasca de socialització del nostre patrimoni.

La nova edició, escrita per Andreu Muñoz Melgar, director del Museu Bíblic Tarraconense i president de l’ACSF, queda ampliada a 168 pàgines i 106 imatges a color entre fotografies i dibuixos reconstructius il·luminats. S’incorporen novetats que s’han produït en aquests darrers anys així com el text de la Passio Fructuosi il·lustrat amb les imatges de l’última representació de La Passió de Sant Fructuós. El llibre ha estat patrocinat per la Fundació Privada Mútua Catalana i el Patronat Municipal de Turisme de l’Ajuntament de Tarragona, amb la col·laboració de l’Arquebisbat de Tarragona i les diferents entitats que configuren la “Ruta dels primers cristians de Tàrraco”. És un material de transferència del coneixement pensat per a la formació acadèmica i pel turisme.

La presentació serà el proper 26 de juliol a les 19.30 h al Centre Tarraconense El Seminari.