2008: Sant Fructuós i el seu temps+taller

Espai d’interpretació Sant Fructuós i el seu temps ( del 20 de gener de 2008 al 25 de gener de 2009) + taller El patrimoni tardo-romà a Tàrraco a través de la història de Sant Fructuós ( del 9 d’octubre al 16 de desembre de 2008):

El 21 de gener de l’any 259 dC moriren martiritzats a l’amfiteatre de Tarragona el bisbe Fructuós i els seus dos diaques Auguri i Eulogi, durant les persecucions dels emperadors Valerià i Gal·liè. La història d’aquests sants màrtirs ens ha arribat a través de les seves actes martirials, document contemporani als fets. El culte d’aquests màrtirs transcendeix en l’espai i el temps i la seva veneració és universal. L’espai d’interpretació Sant Fructuós i el seu temps ens va permetre apropar-nos a la seva història, al seu culte i a les seves manifestacions artístiques i etnogràfiques durant l’Any Jubilar de Sant Fructuós.

Paral·lelament, arrel de l’àlbum de cromos editat per la Cambra de Comerç, el Camp d’aprenentatge de Tarragona va organitzar el taller El patrimoni tardo-romà a Tàrraco a través de la història de Sant Fructuós, el qual es va portar a terme a principis d’any a la Fundació “la Caixa”. Donada l’alta demanda per part de les escoles que va tenir, es va acordar continuar aquesta activitat al Museu Bíblic Tarraconense, essent responsable del monitoratge el propi Museu amb Míriam Ramon com a monitora. Així doncs des de principis d’octubre fins a meitat del mes de desembre es va dur a terme aquesta activitat destinada a alumnes de primària i secundària.

CIMG0181 CIMG0195