2007: Imperium et sacerdotium

Exposició Imperium et sacerdotium. Els mosaics de Justinià i Teodora de Sant Vital de Ravenna (reconstrucció de les seves indumentàries); (del 26 de juny al 15 de juliol de 2007):

Al presbiteri de l’església italiana de Sant Vital de Ravenna (s.VI) es conserven uns meravellosos mosaics dedicats a l’emperador Justinià i a l’emperadriu Teodora. En una situació preeminent i flanquejant l’altar a ambdós costats la parella imperial subjecten en actitud d’ofrena el calze i la patena i es troben acompanyats per la seva pròpia cort, militars i clergues. Justinià i Teodora tingueren el somni de restaurar el vell imperi romà. Poder i religió es combinen en una creació plàstica única expressant el reconeixement de la divinitat de Crist i el caràcter diví de l’emperador cridat a la missió de fer triomfar a la terra el Regne de Déu.

En aquesta exposició es va presentar la reconstrucció fidel del vestuari dels personatges d’aquests dos mosaics bizantins únics al món gràcies a la col·laboració de David Richardson i la Legio II Augusta de Gran Bretanya. La recreació d’aquesta indumentària és obra del britànic Roger Oldhampstead que ha confeccionat diferents escenaris i vestuaris per a pel·lícules com Cleopatra de Richard Burton i Elisabeth Taylor, Jo Claudi, Passatge a la Índia o la cèlebre sèrie de la BBC, Dr. Who.188906_102273326520506_5049852_n